Güçlü Yönlerimiz
• Kamuoyunda KTO Karatay Üniversitesi’nin sembolleşmiş imajı
• KTO Karatay Üniversitesi’nin köklü ve donanımlı bir üniversite olmasının sağladığı derin tecrübe
• Konya’da ilk ve tek Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin kurulmuş olması
• Türkiye’nin en geniş ve donanımlı Bilim Araştırma Merkezi’nin Konya’da bulunması ve Merkezimizdeki çocuk eğitim faaliyetlerinde Bilim Merkezinin alt yapısının kullanılabilecek olması
• Çocuklara haftalık ve haftasonu eğitim programları ile bol alternatif sunabilecek potansiyelimiz
• Üniversite akademik ve idari personelinin Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin sosyal sorumluluk misyonuna aktif şekilde destek olması
• KTO Karatay Üniversitesi’nin çeşitli bölümlerdeki öğrencilerinin çocuk eğitim programlarına gönüllü olarak destek vermesi
• Üniversite’nin imkanlarından yararlanma, Üniversite yönetiminin aktif desteği
• Merkezimizin Üniversitenin öğretim üyeleriyle sürekli iletişim halinde olması
• Kampüsün özellikleri (Büyük amfi ortamlarının yanı sıra, az sayıda öğrencinin yer aldığı küçük sınıflarda eğitim; modern, bakımlı, etkileyici eğitim ortamı; çocuk-dostu ve güvenli bir kampüs olması
• Gönüllü ve alanında en yetkin isimlerden oluşan uzman öğretim kadrosu
• Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yanı sıra, geziler ve benzeri kültürel faaliyetler
Zayıf Yönlerimiz
• Henüz kamuoyunun büyük bir kısmına ulaşılmamış olması ve bilinirliğin yüksek olmaması
• Çocukların ve toplumun ihtiyaçlarına yönelik araştırma projelerinin henüz yeterince geliştirilmemiş olması
• Mali yetersizlikler ve Çocuk Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin döner sermayesinin olmaması
• Merkez faaliyetlerinin organizasyonu sekreterlik işlemlerini yapacak olan personelin başka işleri olmasından kaynaklanan idari personel hizmeti yetersizliği
• Çocukların programlara kabulünde program kalitesini sağlamaya yönelik bir giriş sınavının henüz planlanamaması
Tehditler
• Benzer programların sayısının çoğalmasıyla birlikte rekabetin artması
• Sayısal değerlere olan ilginin niteliksel değerlere olan ilgiden daha fazla olması
• Üniversite öğretim elemanlarının programlarının yoğunluğu
• Bürokrasinin kısıtlayıcı ve yavaşlatıcı özelliği